Moto.net.pl - Test Renaulta Clio III Sport
   Na stronie znajduje się:
   2723 zdjęc oraz 62 filmów.  


  

      Aktualności
      Galerie
      Tuning
      Cars & Girls
      Dziewczyny
      Tapety na pulpit
      Lowrider
      Car Audio
      Drift
      Zloty
      Modele
      4x4
      Video

      Katalog stron
      Strona główna
      Szukaj
      Linki
      Banery i buttony
      Dla webmasterów
      Redakcja
      Ogłoszenia Dębica






Test Renaulta Clio III Sport - 2007-03-23 17:33:47

Pe pikna mwi, e mczyni to tak naprawd due dzieci. Kiedy musz zachowywa si jak doroli przybieraj posta twardzieli, ale gdy tylko nadarzy si okazja szybko zapominaj o codziennoci i id si bawi swoimi autami czy innymi gadetami.


Chyba wikszoci facetw takie porwnanie odpowiada tym bardziej, e o t infantyln stron ycia skrupulatnie dbaj "drugie mamy" czyli producenci samochodw. Ot, jak na przykad Renault, ktre od dawna ma w swojej gamie kilka sportowych aut na widok ktrych budz si chopice marzenia o posiadaniu takiej "zabawki".

Jedn z takich zabawek moe by z pewnoci Renault Clio Sport, bazujce na trzeciej generacji jednego z najpopularniejszych modeli francuskiej marki. Spadkobierca sportowego rodowodu synnego Renault 5 GT Turbo i poprzednich sportowych generacji Clio Williams i Clio V6 Sport pojawi si w sprzeday stosunkowo pno po prezentacji standardowej odmiany Clio. Jeli ta przerwa spowodowana bya odpowiednim dostrojeniem samochodu do spenienia wszystkich walorw sportowych, to po przeprowadzonych testach i bliszym zapoznaniu si z tym autem moemy bez ogrdek i z ca odpowiedzialn stwierdzi, e nie by to czas zmarnowany.

Stylistyka:

Kto mia sposobno cho raz poprowadzi prawdziwie kipice sportem samochody ten wie, e zapoznanie z takimi autami trzeba rozpocz z duym respektem przede wszystkim jeli chodzi o moc i agresywno konkretnego modelu. Trzeba te cay ten "mski pakiet radoci i rozrywki" przyjmowa w rozsdnych dawkach. Inaczej mona zwariowa ze szczcia - przeyem to na wasnej skrze przy okazji spotkania z dziewit ewolucj Mitsubishi Lancera. Raport z testw zacznijmy wic od najmniej - w przypadku Clio - ekscytujcej rzeczy, czyli od wygldu.
Dla motoryzacyjnego laika, Clio Sport bdzie wyglda jak zwyke Clio. I faktycznie, z dalszej perspektywy trudno byoby na pierwszy rzut oka odnale jakiekolwiek rnice. Rnice jednak s cho mao rewolucyjne. Projektanci, a raczej konstruktorzy dziau sportowego Renault zmodyfikowali tylko to co potrzebne im byo do zapakowania bardziej wyczynowego ekwipunku pod karoseri samochodu. Najwicej zmian, rzecz jasna zauwaalna jest z przodu. Kompletnie nowy zderzak, poszerzone wloty powietrza oraz dodane skrzela na poszerzonych nadkolach to gwne zmiany w wygldzie. Z tyu z kolei masywny zderzak doczeka si bardzo przydatnego elementu jakim jest dyfuzor. O odpowiedni charakter dbaj take progi, listwy z logo "Renault Sport", 17-calowe felgi i dystyngowany spojler na klapie baganika. Ostatecznie powysze zmiany doprowadziy do wyduenia samej karoserii o 7 cm.

Podsumowujc, by moe troch szowinistycznie. Wygld Clio Sport jest jak kobieta w spdniczce mini. Pokazuje tylko co chce eby byo wida.


Wntrze:

Bez szau i przepychu zaaranowane zostao rwnie wntrze. Ju sam jego wygld w zwykej wersji Clio jest stosunkowo surowy tak wic projektanci nie musieli zbyt si nagimnastykowa bo nada mu typowy, sportowy szlif. Podobnie jednak jak w przypadku zewntrznej kosmetyki, rwnie w rodku Clio dodano tylko to co potrzebne aby bardziej wyrazi przeznaczenie samochodu.

Komfort rozumiany przez sport. Czyli szyta, mniejsza, grubsza i lepiej chwytana podczas szybkich manewrw kierownica z punktem orientacyjnym na jej szczycie, do tego kubekowe fotele "made by Recaro", aluminiowe peday, czytelne sygnowane logo "Renault Sport" zegary z wyskalowanym do 8000 obr./min. obrotomierzem i do 250 km/h prdkociomierzem oraz posrebrzana centralna konsola i obwdka skrzyni biegw w zupenoci wystarcz by poczu klimat jaki przywieca budowie takiego auta.

Najwaniejsze w tym miejskim bolidzie jest jednak miejsce kierowcy, ktre zostao zaprojektowano w bardzo optymalny sposb, pozwalajcy szoferowi przede wszystkim skupi si na drodze. Zastrzeenia i "niezastrzeenia" mamy podobnie jak w przypadku seryjnej wersji do przecznikw umieszczonych przy kierownicy. S zbyt krtkie by mona byo je atwo obsugiwa. Z drugiej strony podczas szybszego krcenia kierownic - a sdzimy, e tak bdzie w przypadku Clio Sport - mniej dowiadczeni adepci rajdowej jazdy nie bd naraeni na kontuzj palcw lub destrukcj samych przecznikw. Mae "ale" mamy take do popularnie nazywanych "kubw". Siedzisko foteli mimo wyduenia do seryjnej odmiany Clio jest nadal troszk za krtkie, co dla osobnikw o wyszej budowie ciaa moe stanowi pewien problem przejawiajcy si obcieniem ud. Trzymanie boczne jak najbardziej poprawne, podobnie jak wysoko umieszczenia samych foteli wzgldem kierownicy, ktra take ulega drobnej zmianie kta pooenia.

Pamita naley, e do Clio Sport ze wzgldu na mae pedaa i odlegoci midzy nimi nie powinno wsiada si w gumowcach, traperach, pikolakach czy nawet mokasynach... Wystarczy zwyky, sportowy but, ktry w przeciwiestwie do innych rodzajw obuwia zagwarantuje lepsze operowanie jednoczenie gazem i hamulcem w przypadku hamowania "na lampie" lub te upraszczajc ten skrt, hamowania lew nog. Nie trzeba tumaczy, e odpowiedni dobr butw przekada si na lepsz kontrol nad tym rozwydrzonym i agresywnym maluchem...

Jazda:

... a skoro poruszylimy ju kwesti walorw jezdnych. Co ciekawe i zarazem bardzo pozytywne nowy cigant segmentu B ze stajni Renault wyzby si praktycznie wszystkich mao imponujcych cech z jakich synie wikszo sportowych aut francuskich jeli chodzi o prowadzenie samochodu. Nowe Clio Sport ani nie jest nerwowe podczas agresywnego przyspieszania w zakrtach, ani nie rzuca tyem jak ryba ogonem na lewo i prawo podczas ostrego hamowania przy pomocy wentylowanych hamulcw Brembo, ani - i to bardzo dua zaleta - nie jest nadzwyczaj podsterowne przy gwatownym odciciu przepustnicy w zakrcie co w przypadku mocnych osiek zdarza si czsto. Idea? Niestety jeszcze nie, cho auto w tych manewrach wypada rewelacyjnie. To niestety mwimy przez pryzmat stanu polskich drg. Wystarczy, e przy 100-120 km/h wjedziemy na niewyremontowany kawaek polskiej drogi ekspresowej i czar pryska. Clio potrafi wyskoczy z toru i przy duej prdkoci pod szyj zaczyna si robi ciepo. Druga, nazwijmy to wada z polskimi korzeniami, to gona praca zawieszenia w takich warunkach, cho w przypadku konotacji: auto sportowe + polska droga, na t dolegliwo cierpi wszystkie modele.

Samochd zosta stworzony do jazdy po paskim, ale paradoksalnie autostrady to rwnie nie jego domena. Twardziele lub audiofile mog prbowa. Nam w kompletnym oguszeniu spowodowanym krccym si na szstym biegu silnikiem przy przepisowej prdkoci 130 km/h udao si wytrzyma p godziny. Jasne, ta wersja Clio to auto sportowe, ale eby byo prawie tak gono jak w typowej rajdwce, pozbawionej wszystkiego co mogoby tumi haas, to ju przesada.

Haas. To w zasadzie jedyna wada podkrconego, dwulitrowego silnika wolnosscego o mocy 200 szalonych koni mechanicznych, zaczerpnitego od Renault Megane. Jeeli jednak do koca pozosta wiernym sportowym aspiracjom, to chtnie w tym motorze widzielibymy kompresor lub turbosprark. Jedno albo drugie daoby Clio Sport lepszego kopa w dolnym zakresie obrotw. Jednak nie ma co narzeka, bo jednostka jest wietnie wyyowana i daje mnstwo frajdy. Optymalny cig 215 Nm osigany jest przy okoo 5500 obr./min., jednak w zasadzie zabawa rozpoczyna si od 4000-4500 obrotw. Wtedy do ycia budzi si sowity, typowo hothatchowy dwik Clio. Wbijanie kolejnych biegw odbywa si bez zgrzytw, auto nabiera prdkoci, jeden zakrt, drugi i trzeci... Clio pewnie trzyma si drogi. Hamowanie, redukcja i znowu przyspieszenie. Poezja.

Mniej poetycko wyglda ju samo spalanie, chocia i w tym kryterium agresywny Francuz naley do grona wyjtkw. Po ostrzejszej jedzie po miecie, co 100 kilometrw z baku ujdzie nawet 15-16 litrw benzyny. Przy spokojniejszej 11 litrw. W trasie bez szalestw wynik w okolicach 9 litrw jak najbardziej moliwy.

Podsumowanie:

Wedug wojskowego artu, rado onierza trwa mniej wicej tyle i wyglda mniej wicej tak: Ha! W przypadku sportowego, ale nadal ubranemu po cywilnemu Renault Clio Sport nie jeden onierz musiaby zmieni wojskowe nawyki. Ten samochd zosta skonstruowany po to by sprawia rado tym duym i tym maym chopcom. eby kupi takie sportowe Clio trzeba po pierwsze mie na uwadze to, e cech swojego, rodzinnego odmieca nie posiada, a po drugie w pewnym sensie te trzeba by szalonym i posiada duo energii, jak chociaby twarz reklamowa Renault Clio Sport, aktor Borys Szyc, ktry w jednym z wywiadw artobliwie stwierdzi, e od czasu do czasu cierpi na zesp ADHD.

Jest wiele samochodw ktre bij Clio Sport na gow jeli idzie o osigi - Clio przyspiesza do setki w 7 sekund - maj lepsze prowadzenie, ciekawsz sylwetk i bardziej rasowy, metaliczny dwik. Tylko, ktre z nich dostpne jest ju od okoo 90 000 z?

JM


Losowa galeria:
Honda Civic


© Copyright 2002 - 2011 by Moto.net.pl