Moto.net.pl - Tuning na pokaz, czyli Renntech CL65
   Na stronie znajduje się:
   2723 zdjęc oraz 62 filmów.  


  

      Aktualności
      Galerie
      Tuning
      Cars & Girls
      Dziewczyny
      Tapety na pulpit
      Lowrider
      Car Audio
      Drift
      Zloty
      Modele
      4x4
      Video

      Katalog stron
      Strona główna
      Szukaj
      Linki
      Banery i buttony
      Dla webmasterów
      Redakcja
      Ogłoszenia Dębica






Tuning na pokaz, czyli Renntech CL65


Amerykanie lubi zaskakiwa. W kraju gdzie obowizuje cile przestrzegany limit prdkoci 55 mil/h, poddano modyfikacjom auto ktre ju w wersji seryjnej jest jednym z najszybszych samochodw wiata.





Mowa o Mercedesie klasy CL, a konkretnie jego najmocniejszej wersji oznaczonej jako CL65 AMG. Ju po opuszczeniu bram fabryczki AMG w niemieckim Affalterbach, potne luksusowe coupe ma pod mask 612 KM i dysponuje momentem obrotowym ograniczonym do..1000 Nm! Do 100 km/h przypiesza szybciej od Ferrari F430, a po zdjciu ogranicznika prdkoci atwo przekracza granic 300 km/h. Czy jest sens tuningowa takie auto? C, wszystkie modele Mercedesa z tym silnikiem i tylnym napdem maj spore problemy z przeniesieniem ogromnej mocy i momentu obrotowego na koa tylnej osi. W efekcie przy ostrym starcie kontrolka ESP miga nawet po przekroczeniu 100 km/h, a przy odczonej kontroli trakcji zanim ruszymy z miejsca zasnujemy okolice dymem ze spalonych (i drogich) opon.

Jednak takie drobiazgi wcale nie przeszkodziy amerykaskiemu tunerowi Renntech, by stworzy jeszcze mocniejsz wersj CL65 AMG. Zaoyciel firmy - Hartmut Feyhl przez 12 lat pracowa w Affalterbach, zanim zosta dyrektorem technicznym AMG w USA. W 1989 zaoy wasn mark, ktra dzi produkuje najszybsze Mercedesy jakie mona kupi za oceanem.

Po wymianie komputera sterujcego prac silnika, zamontowaniu wikszego intercoolera, filtra powietrza i sportowego wydechu, zamiast seryjnych 612KM do naszej dyspozycji jest a 695KM. Co ciekawe zmniejszono maksymalny moment obrotowy do "skromnych" 890 Nm dostpnych w zakresie 2000-3000 obr./min. Cena przerbek nie jest okazyjna. Kompletny pakiet obejmujcy zmian oprogramowania, wydech, wikszy intercooler i komplet szykownych 21-calowych k, to koszt 19995 dolarw. To jednak niewiele przy cenie samego auta, ktre w USA kosztuje 198 325 dolarw. W Polsce za taki sam samochd zapacimy nie mniej, ni 952 000 zotych. Mimo tej astronomicznej ceny wci bdzie mona do niego dokupi np. elementy ozdobne Carbon AMG za 17 849 zotych.





rdo: Renntech,Mercedes, Informacja Mototarget
Data dodania: 04.02.2008

Adres artykuu:

© Copyright 2002 - 2011 by Moto.net.pl