Moto.net.pl - Test Citroena C4 Picasso
   Na stronie znajduje się:
   2723 zdjęc oraz 62 filmów.  


  

      Aktualności
      Galerie
      Tuning
      Cars & Girls
      Dziewczyny
      Tapety na pulpit
      Lowrider
      Car Audio
      Drift
      Zloty
      Modele
      4x4
      Video

      Katalog stron
      Strona główna
      Szukaj
      Linki
      Banery i buttony
      Dla webmasterów
      Redakcja
      Ogłoszenia Dębica






Test Citroena C4 Picasso:



Kilka miesicy temu Citroen rozpocz w Polsce sprzeda 7-osobowego C4 Picasso. Teraz docza do niego wersja 5-osobowa. To ciekawy zabieg, bo wikszo producentw najpierw oferuje auto dla mniejszej iloci pasaerw.

W zwizku z wprowadzeniem na rynek minivana, ktrym moe podrowa 5 osb, nazwa katalogowa wersji 7-osobowej zmienia si na Grand C4 Picasso. Podobne zrnicowanie stosuj Renault (Espace i Grand Espace) czy Chrysler (Voyager i Grand Voyager).
C4 Picasso ma t sam pyt podogow, co Grand C4 Picasso. Pochodzi ona zreszt z 3- i 5-drzwiowej odmiany Citroena C4. 5-osobowy minivan jest jednak krtszy o 12 cm od auta przeznaczonego dla kierowcy i 6. pasaerw. To efekt rezygnacji z trzeciego rzdu foteli. Szeroko i wysoko oraz rozstaw osi obu wersji s takie same. Na pytanie, po co w ogle wprowadzana jest wersja 5-osobowa, skoro po zoeniu siedze 3. rzdu take 7-osobowa oferuje duy baganik, przedstawiciele Citroena odpowiadaj, e C4 Picasso zosta przygotowany dla nieco innych odbiorcw. Ma bardziej dynamiczny charakter podkrelony przez zmodyfikowane zderzaki, inaczej poprowadzon lini dachu, nowych ksztatw wiata i grill.


Ciekawe, na ile takie tumaczenie zostanie wzite pod uwag przez klientw, skoro rnica w promocyjnej cenie wersji 5- i 7-miejscowej wynosi zaledwie...600 z. Bez promocji rnica wzrasta do 2 600 z i dopiero wtedy zaczyna by odczuwalna, a przez to moe zaway na decyzji o zakupie konkretnej wersji.

Pojemno baganika C4 Picasso wynosi 500 l. Mona j zwiksza przesuwajc tylne fotele wzdu nadwozia (zakres regulacji 13 cm) lub skadajc je, co pozwala na uzyskanie maksymalnej objtoci 1 734 l (dla porwnania w Grand C4 Picasso 208 - 576 - 1951 l w zalenoci od ustawienia foteli 2. i 3. rzdu). Dostp do przestrzeni bagaowej moliwy jest take przez dostpne opcjonalnie otwierane niezalenie okno baganika. Cech charakterystyczn C4 Picasso jest szerokoktna, panoramiczna szyba przednia o powierzchni 2 m2 zachodzca nieco na dach. W poczeniu z duymi szybkami w rozwidlonym przednim supku nadwozia i zaamaniu dolnej linii karoserii pod oknami drzwi tylnych, zwikszya si ilo wiata docierajcego do wntrza auta i poprawia widoczno. Std wanie przydomek "Visiovan" nadany C4 Picasso i Grand C4 Picasso przez Citroena. W najdroszej wersji wyposaenia 5-osobowy minivan, podobnie jak wersja 7-osobowa, ma pneumatyczne zawieszenie tylnej osi, dziki ktremu niezalenie od obcienia zachowany jest stay przewit. Pozwala ono take na obnienie progu baganika za pomoc przycisku umieszczonego w przestrzeni bagaowej, co uatwia zaadunek.

W czasie podnoszenia/opuszczania progu wcza si sygna dwikowy. Po zaadowaniu baganika powrt do pozycji wyjciowej odbywa si automatycznie po uruchomieniu silnika i przekroczeniu prdkoci 10 km/h lub rcznie. W baganiku mieci si te przycisk umoliwiajcy dezaktywacj tej funkcji np. w czasie wymiany koa.
W zawieszeniu przednim C4 Picasso zastosowano kolumny MacPhersona, z tyu belk skrtn.

C4 Picasso dostpny jest w Polsce z silnikami benzynowymi: 1,8 l/127 KM biegw i 2,0 l/143 KM oraz dieslami 1,6 l/110 KM i 2,0 l/138 KM. Jednostka 1.8 wsppracuje z manualn, 5-stopniow skrzyni biegw. Podobnie jest w przypadku silnika 1.6 HDi przy czym mona do niego zamwi mechaniczn, sterowan elektrycznie 6-przeoenianiow skrzyni MCP. Obie jednostki 2.0 dostpne s wycznie z przekadniami MCP.

W ramach promocji zwizanej z wprowadzeniem auta na rynek, jego ceny obniono o 8 tys. z.

Wraenia z jazdy:

Miaem moliwo jedenia C4 Picasso z silnikiem benzynowym o pojemnoci 1,8 l. Zapewnia on autu przyzwoit dynamik i nie jest przy tym za gony. Odgosy jego pracy zaczynaj przeszkadza po osigniciu 4000 obr./min. Manualna, 5-stopniow skrzynia biegw mogaby pracowa precyzyjniej. Umiejscowienie dwigni na panelu centralnym zaowocowao wiksz iloci miejsca pomidzy przednimi fotelami. Nie bez znaczenia byo te przy tym zrezygnowanie z tradycyjnego hamulca rcznego na rzecz elektrycznego, automatycznego hamulca postojowego znajdujcego si na desce rozdzielczej.

Podobnie jak w C4 i Grand C4 Picasso take w C4 Picasso kierownica ma nieruchomy rodek z zestawem przecznikw sterujcych. To do ciekawy zabieg stylizacyjny, ale ilo nagromadzonych przyciskw i przecznikw nieco przytacza.
Elektroniczne zegary zgromadzone porodku panelu centralnego s czytelne, nawet przy duym nasonecznieniu, a to dziki umieszczeniu ich gboko pod plastikow oson.
Fotele przednie s dobrze wyprofilowane. Na ilo miejsca na nogi i nad gow nie mona narzeka, podobnie jak na liczb schowkw pozwalajcych na spakowanie przedmiotw, ktre warto mie podczas podry pod rk. Niezbyt zadowalajca jest praca systemu skadania i przesuwania tylnych foteli. Pocignicie za wykonany z materiau uchwyt nie zawsze skutkuje zamierzonym, cakowitym zoeniem siedze. Zmiana konfiguracji foteli zdecydowanie wymaga wprawy. Zalet jest natomiast identyczna szeroko trzech indywidualnych siedze, ktr udao si osign m.in. dziki zachowaniu praktycznie staej szerokoci pojazdu na caej jego dugoci (z przodu na wysokoci okci 151 cm, z tyu 150 cm).
Zawieszenie zestrojono do neutralnie. Nie jest ani za twarde, ani za mikkie, dziki czemu z jednej strony nierwnoci nawierzchni s do dobrze tumione, a z drugiej nie ma przechyw nadwozia przy szybszym pokonywaniu zakrtw.

JM


Losowa galeria:
AMG CL 65


© Copyright 2002 - 2011 by Moto.net.pl