Moto.net.pl - Premiera BMW Vision EfficientDynamics
   Na stronie znajduje się:
   2723 zdjęc oraz 62 filmów.  


  

      Aktualności
      Galerie
      Tuning
      Cars & Girls
      Dziewczyny
      Tapety na pulpit
      Lowrider
      Car Audio
      Drift
      Zloty
      Modele
      4x4
      Video

      Katalog stron
      Strona główna
      Szukaj
      Linki
      Banery i buttony
      Dla webmasterów
      Redakcja
      Ogłoszenia Dębica






Premiera BMW Vision EfficientDynamics



wiatowa premiera modelu studyjnego BMW Vision EfficientDynamics, bdca kolejnym etapem strategii rozwoju BMW EfficientDynamics. Po raz pierwszy 4-cylindrowy silnik wysokoprny poczono z technologi BMW ActiveHybrid w samochodzie typu SAV.



- Model studyjny oparty na BMW X5 - bardzo wydajnym i dynamicznym nawet w wersji seryjnej - pokazuje niepowtarzalny potencja technologii stworzonej w ramach programu BMW EfficientDynamics. czy on kompetencj BMW w zakresie budowy silnikw wysokoprnych z innowacyjn technologi BMW ActiveHybrid. Dodatkowy wzrost efektywnoci osignito za pomoc rozwiza BMW EfficientDynamics w obszarze silnika poprzez optymalizacj przepywu energii i aerodynamiki.

- Inteligentne poczenie silnika spalinowego oraz generatora w ramach koncepcji Mild Hybrid pozwolio w rwnym stopniu zwikszy dynamik i wydajno. Szerokie zastosowanie rozwiza, z ktrych wiele jest gotowych do produkcji seryjnej i zostao stworzonych specjalnie do tego modelu studyjnego, pozwala maksymalnie wykorzysta potencja BMW EfficientDynamics do zredukowania zuycia paliwa i emisji CO2 a do granic moliwoci w segmencie BMW X5. Jednoczenie model studyjny pokazuje wyranie, e kady dodatkowy wzrost wydajnoci przewyszajcy to, co oferuj wysoko wydajne samochody BMW oferowane obecnie, osign mona jedynie olbrzymim nakadem pracy i kosztw.

- rednie zuycie wynoszce 6,5 l na 100 km w cyklu pomiarowym UE i emisja CO2 rzdu 172 gramw na kilometr sprawia, e BMW Vision EfficientDynamics jest zdecydowanie najbardziej wydajnym samochodem tego rozmiaru na tle konkurencji modeli BMW X. Znaczn redukcj zuycia paliwa i emisji spalin osignito, nie ograniczajc dynamiki jazdy typowej dla BMW. Poza przyspieszeniem (0100 km/h w 8,9 s) rwnie komfort i wszechstronno s za poziomie duego SAV-a - ale w poczeniu ze zuyciem paliwa i emisj CO2 na poziomie konwencjonalnych samochodw w klasie kompaktowej.

Technologia:
- 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprny z technologi Variable Twin Turbo, ukadem Common Rail trzeciej generacji i cakowicie aluminiow obudow skrzyni korbowej osiga moc 150 kW/204 KM i wytwarza maksymalny moment obrotowy wynoszcy 400 Nm w zakresie od 2000 do 2250 obr/min. Jest to pierwszy diesel na wiecie o mocy ponad 100 KM na litr pojemnoci.

- BMW ActiveHybrid oparty jest na koncepcji moduowej, pozwalajcej czy ze sob najlepsze elementy w rnych zestawieniach zgodnie ze strategi "Best of Hybrid". Elementy wykorzystane w modelu studyjnym BMW Vision EfficientDynamics - Mild Hybrid i 4-cylindrowy silnik wysokoprny harmonizuj rwnie idealnie, co poczenie Full Hybrid i 8-cylindrowego silnika benzynowego w modelu BMW Concept X6 ActiveHybrid.

- Innowacyjny system hybrydowy modelu studyjnego BMW Vision EfficientDynamics odzwierciedla najwyszy stopie rozwoju inteligentnego zarzdzania energi w nowoczesnych samochodach. W koncepcji Mild Hybrid generator przyczynia si do przyspieszenia pojazdu, dostarczajc 15 kW mocy i maksymalny moment obrotowy 210 Nm. czna moc pojazdu wynosi 165 kW.

Technologia hybrydowa wzmacnia wic dynamiczny potencja 4-cylindrowego silnika wysokoprnego w sposb odpowiadajcy charakterowi BMW X5, a przede wszystkim pozwala na zastosowanie maego silnika w duym samochodzie. Generator wytwarza ponadto prd zasilajcy odbiorniki prdu w samochodzie za pomoc odzysku energii hamowania. Minimalizuje to bezporednie przetwarzanie paliwa na energi elektryczn i maksymalizuje moment obrotowy przetwarzany na dynamik jazdy.

- Wytwarzanie mocy: kompaktowy generator wbudowany w obudow skrzyni korbowej zastpuje konwencjonalny generator zasilany bezporednio przez silnik. Energia elektryczna wytwarzana jest w sposb nadzwyczaj efektywny poprzez odzysk energii hamowania, nie wpywajc na moment obrotowy silnika. Wysoko wydajny ukad elektroniczny umieszczony po raz pierwszy bezporednio na skrzyni biegw umoliwia tak kompaktow konstrukcj, jak nigdy przedtem, i zapewnia bezpieczne rozmieszczenie elementw hybrydowych.

- Akumulator: wysoko wydajny akumulator litowo-jonowy umieszczony w baganiku zasila instalacj elektryczn pojazdu. Jego dua pojemno umoliwia optymalne wykorzystanie potencjau odzysku energii hamowania.

- Wykorzystanie elektrycznoci: ze wzgldu na wyszy poziom dostpnej mocy elektrycznej dodatkowe funkcje pojazdu mona zasila wycznie elektrycznie. Dziki technologii ActiveHybrid funkcja Auto Start Stop pozwalajca unikn pracy silnika na biegu jaowym dostpna jest niemal przez cay czas, i to bez najmniejszego ograniczenia komfortu.

- Modu hybrydowy oparty jest na technologii stworzonej w ramach wsppracy BMW z firm Daimler dotyczcej napdw hybrydowych. W ramach tej wsppracy powstaj elementy napdw hybrydowych cznie z wysoko wydajnym ukadem elektronicznym i akumulatorami wysokiego napicia. Zapewniona jest przy tym konstrukcja napdu hybrydowego typowa dla BMW.

- Model studyjny BMW Vision EfficientDynamics wyposaony jest w now, wysoko wydajn skrzyni 8-biegow stworzon wsplnie przez BMW i ZF Getriebe GmbH. Ta 8-biegowa skrzynia automatyczna, prezentowana tu po raz pierwszy i gotowa do produkcji seryjnej, dodatkowo przyczynia si do redukcji zuycia paliwa i emisji spalin poprzez bezporednie poczenie z silnikiem i zminimalizowany polizg przekadni hydrokinetycznej. Zwikszona dynamika przeczania biegw i funkcja bezporedniego odnajdywania biegu docelowego zwikszaj dynamik jazdy. Za przenoszenie mocy odpowiada inteligentny ukad napdu na cztery koa BMW xDrive, umoliwiajcy pynnie regulowany rozkad mocy silnika na o przedni i tyln.

- Model studyjny BMW Vision EfficientDynamics posiada te kolektory soneczne w dachu, bdce dodatkowym niezalenym od silnika rdem energii dla sieci pokadowej. Ogniwa soneczne o wysokiej mocy pokrywajce powierzchni ok. 1 metra kwadratowego wytwarzaj maksymalnie 1 kW na godzin dla odbiornikw prdu w samochodzie i na zewntrz. Umoliwia to nagrzewanie oleju przekadniowego, co skraca jaow faz nagrzewania. Ponadto podczas postoju moliwe jest bezporednie zasilanie na przykad lodwki, sprztu audio czy adowarki do telefonu komrkowego lub adowanie akumulatora samochodu. Pozwala to zoptymalizowa dostpno i wykorzystanie energii elektrycznej w sposb neutralny pod wzgldem emisji CO2.

Wygld zewntrzny:
- Pod wzgldem stylistycznym i technologicznym BMW Vision EfficientDynamics bazuje na modelu BMW X5. Elementy BMW ActiveHybrid wbudowane s w samochodzie w sposb zgodny z caym pakietem. Generator i wysoko wydajny ukad elektroniczny wbudowane s w obudow skrzyni biegw i dziki temu niewidoczne z zewntrz. Specjalnie zaprojektowane wgbienie w baganiku odzwierciedla kompaktow konstrukcj akumulatora litowo-jonowego.

- Innowacyjna konstrukcja obrczy k pozwala dodatkowo zoptymalizowa aerodynamik pojazdu. Aerodynamiczne koa modelu studyjnego BMW Vision EfficientDynamics przyczyniaj si do redukcji zuycia paliwa, poniewa wymagaj o 1 kW mocy napdowej mniej przy prdkoci 160 km/h. Ksztat szprych rwnie redukuje wentylacj obrczy k, wpywajc pozytywnie na aerodynamik samochodu.





rdo: BMW, fot. BMW
Data dodania: 28.02.2008

Adres artykuu:

Losowa galeria:
3 Rajd Magurski


© Copyright 2002 - 2011 by Moto.net.pl